Julkortspyssel.

Jag funderar för fullt hur årets julkort från mig ska se ut. Nedan ser ni 2008 års kort. Jag har alltid haft bild som favoritämne i skolan. Det kanske ni ser! Jag tecknade i alla fall ett fönster med en proletärstjärna (är besatt av de orange gamla pappstjärnorna och har bloggat om dem här) i. Utan en sådan i fönstret är det banne mig inte jul. Ritade även dit min elljusstake från Philips som kostade 5 kr på scoutloppis, numera har jag faktiskt två likadana och de har ett eget inlägg här. Jag brukar lämna in mitt unika original till ett tryckeri och sedan hämta en bunt fina kort att skicka iväg till familj och vänner! 
 
Så ska jag rita årets julkort..
 
 
..eller satsa på ett mer.. collageinspirerat?
 
Här är mitt julkort från 2010. Granen består av utklippta delar av ett gammalt kuvert. Ett julkort från längesedan vars kuvert hade så vacker bladmönstrad insida! Granens stam är också gjord av insidan på ett gammalt kuvert från Region Skåne. Flaggbanden, de flätade pappershjärtanen och ljushållarna med levande ljus har jag ritat och klistrat dit. Vidare övade jag lite och lyckades få fram min bästa skrivstil på texten "Granen står så grön och grann i stugan".
 
 
Gör ni också julkort? Och ska jag rita eller pyssla ihop ett collage? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Inte visste jag att du kunde rita så där snyggt!!!!
Superfint!!!!!!!
Önskar att jag tog mig tiden att göra julkort men det blir aldrig av... Men dina fina gav mig lite motivation, så vem vet ;)

2013-10-30 @ 13:41:15
URL: http://50-talskeramik.blogspot.se/
Postat av: ♥ LILLADOCKAN ♥

Du är jätteduktig! Högst imponerad! :)

2013-11-01 @ 11:29:05
URL: http://denlilladockan.blogg.se/
Postat av: Eli

Men dra på trissor så fina kort! Jag gillade kollaget allra bäst.

2013-11-04 @ 21:23:38
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se
Postat av: Susanne Mellberg

Gudars vad fint! Jag skulle då blir hjärtans glad om ett sådant damp ned i brevlådan.

2013-11-24 @ 22:12:34
URL: http://vintagespyglass.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0