London del 3 - vintageutbudet.

Jag är väldigt nöjd med det jag hann se av Londons vintageutbud, och såklart delar jag med mig till mina trevliga läsare.

Var ska jag börja.. kanske hos Beyond Retro? Jag älskar Beyond Retro, besökte deras lilla avdelning i Topshops butik när jag var i Göteborg och besöker alltid deras butiker när jag är i Stockholm. Det finns tydligen tre av dem i London men jag hann bara med två. Bilden nedan är från butiken på 58-59 Great Marlborough Street i Soho och den andra jag besökte låg på 110-112 Cheshire Street i området Shoreditch.

Bild från den förstnämnda Beyond Retro..



..och från Absolute Vintage (15 Hanbury Street). En av många trevliga vintagebutiker kring Brick Lane i Shoreditch..



..där också Vintage Basement (7 Cheshire Street) låg..



..och House of Vintage (4 Cheshire Street). På samma gata finns även Vintage Store, The Shop och Fellas Vintage Store.

Här känner jag att det är viktigt att poängtera att inget av detta ligger på Brick Lane, för där ligger bara billiga restauranger där man kan äta currygryta! Ungefär. Jag pratar om kvarteren däromkring.





Vidare fanns det lite vintage att finna på Portobello Road i Notting Hill. Både inomhus..





..och utomhus.



Prisnivå och utbud var väldigt likt vårt eget svenska, eller som jag också är bekant med - det danska. Brukar ju vintagefynda i Köpenhamn, minns ni mitt inlägg om det?



Jag kom hem med några plagg, men det får ni vänta några inlägg till på! Först kommer det lite mer London, för det vill ni väl se? Härlig stad, det där.

Kika snart in igen, lova!

Kommentarer
Postat av: Jenny

En resa till London verkar avlägset för min del, så det är ju snajdigt att få lite London-feeling här i alla fall!

2012-02-02 @ 15:19:54
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vilka snygga klänningar!

2012-02-02 @ 22:55:43
Postat av: Anna

Ja det vill vi så klart se :) Spännande att se om du köpte någon vacker klänning eller annat härligt också :)

2012-02-03 @ 05:54:34
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Karoline

Ooooii vad spännande att se vad du köpte!!!

Och tack snälla för dina kommentarer! Blir ju superglad :)



ps. idag har vi 34 minusgrader och jag är hundvakt och måste va ute massor :S Haha

2012-02-04 @ 15:51:28
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken fantastiskt fin blogg du har! Tack för fin läsning! :)

Kram

2012-02-05 @ 13:52:09
URL: http://enblommigtekopp.blogg.se/
Postat av: Merle

I'm curious, did you buy some nicce vintage? london is heaven!!!

2012-02-07 @ 20:02:57
URL: http://www.troedelhaus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0