Megaloppis i Majorna - del 2.

Den gångna helgen besökte jag för första gången megaloppisen i Majorna i Göteborg och jag kom hem i söndags kväll med ett väldigt fint minne. Här kommer det andra inlägget därifrån.
 
Vid lunchtid styrde vi kosan mot Stigbergstorget. Notera den legendariska skivbutiken Bengans i bakgrunden.
 
 
Jag hittade en vacker vintagekjol för en tjuga och en ovanlig dockskåpsstol för det dubbla, 40 kr. Någon som med fördel bodde i Göteborg kom en stund efter att jag tog den här bilden, bärande på det läckra lilla hallbordet i teak. Undrar vad det kostade.
 
 
Tomtar, koppar, buddhor. Oväntade kombinationer.
 
 
Ett av de klart snyggaste retro-smörgåsborden på loppisen. Den här killen hade koll.
 
 
Allmäna vägen (roligt gatunamn!) var det full kommers. Det var nästan lite jobbigt..
 
 
..så då vi kunde, vek vi av på smågator. Det var där överraskningarna fanns. Jag kom hem med tre utsökta vintageklänningar, en söt vintagekjol och tre små nätta sommaröverdelar.
 
 
I en liten park hittade jag en underbar liten dockservis i porslin för en femma! Den hamnar i mitt nyaste dockskåp.
 
 
Vid fyra på eftermiddagen var jag och mitt loppissällskap Jan rätt så slitna och bestämde oss för att runda av.
 
 
Vi satte oss på vagnen och jag bestämde mig för att jag såklart återvänder nästa år. Majorna, will you have me?
 
 
Ni kanske är nyfikna på vad jag köpte? Det dyker upp i ett inlägg snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0