Det går bra nu! Del 2.

För en tid sedan hörde Sydsvenskan av sig till undertecknad bloggerska. De frågade artigt och trevligt om de fick göra ett reportage om mitt hem i sin bostadsdel och jag tackade såklart ja då jag jobbat en hel del på att få funkispärlan så fin som den är idag! Trevliga Anna och David kom hit och pratade, skrattade och fotograferade under flera timmar. Jag blev väldigt nöjd med artikeln.
 
Söndagen den 27/4 damp tidningen ner i postfacket. Jag slet nervöst upp den och där var ju jag själv.. på en jättestor bild! Iklädd min bästa klänning (loppad i Paris) framför min bästa möbel (golvstringhyllan).
 
 
Ett och ett halvt uppslag inuti tidningen blev det också.
 
 
Jag bär vintageklänningar varje dag men det är inte varje dag man sitter i högklackade peep-toes vid matsalsbordet och läser en gammal Allers
 
 
Detaljbiler från köket samsades med Nagel-ljusstaken och sovrumsbyrån. Frilagd uppe till höger var Paprikan med. De ville att jag skulle berätta om mitt bästa loppisfynd.
 
 
På den sista lilla sidan hamnade tavelkompositionen jag gjort i hallen. Där är det bara ramar i silverfärg och tenn som gäller. Bredvid en bild från min garderob i hallen, där en del av min samling av vintageklänningar hänger. Detta är merparten av de kulörta jag har.
 
Plastmattorna på hallgolvet fick också vara med på ett hörn..
 
 
..och min ögonsten Blaupunkt Derby som varje dag serverar mig Morgonpasset och andra trevliga program i P3, den är från 1961 men är still going strong! Undertill blev det loppistips, mina tre bästa.
 
 
Artikeln finns på Sydsvenskans sajt också, kika här! Där kan ni läsa texten, skriven av Anna Hultberg.

Kommentarer
Postat av: Christin

Vad kul att du fick visa ditt fina hem i tidningen.

2014-05-09 @ 15:16:39
Postat av: Regina

Wow vilket fint reportage!!! Grattis!!!
Kram,
Regina

2014-05-10 @ 11:11:56
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.se
Postat av: Gila

Jättefint repotage! Skoj att du tipsar om Norrland tycker exilnorrlänningen ;-)

2014-05-11 @ 22:43:31
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Jättefin artikel!

2014-05-13 @ 12:41:36
URL: http://misslellky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0