Julklappen med en blå studiohand.

2013 års julklapp till mig själv blev en vacker handmålad femtiotalsfajans från Gustavsberg, signerad med blå studiohand. Jag har i och med den antagit att det är ett Stig Lindberg-alster jag har skaffat mig, men någon kunnig läsare kanske vet bättre? Upplys gärna mig och de andra läsarna, isåfall.
 
Jag är ju en snål loppisräv som sällan köper något lite finare men det här dök på mig billigt. Fatet harmonierar väl Upsala Ekeby-krukan bredvid, som är loppad i vackra Ångermanland. Även den randig.
 
 
Undertill finns en liten kungakrona intill studiohanden som visar vem som målat fatet, Karin Gustavsson i det här fallet, fajansmålare på fabriken. 
 
 
Det var den första fajansen från Gustavsberg att komma innanför funkispärlans tröskel. Fler får det gärna bli!

Kommentarer
Postat av: Ida Nielsen

Superfint!

2014-01-03 @ 13:47:05
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Postat av: Gila

Wow så fin! Grattis!

2014-01-03 @ 20:00:28
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0