Har fått dille på fjärilar.

Fjärilstavlor, det är min senaste hang-up. Än så länge har jag bara en "riktig" fjäril, som ni ser på bilden nedan. Den är inramad i ett slags litet tittskåp med bomull som vadderar den och en liten text där det står "The Cruiser". Var den kommer ifrån är oklart och jag tror inte alls den är gammal, den förefaller väldigt ny och fräsch i sin helhet. 
 
 
Jag är ju pyssligt lagd så när jag hade som mest fjärilar på hjärnan klippte jag ur passande sådana ur en bok, limmade upp på gulnad kartong, skar ut passepartouter och ramade in. Nedan ser ni en citronfjäril, även om det står "allmän bastardsvärmare, hona" under den. Akvarellen ovanför har jag målat en gång i tiden.
 
 
Det slutade inte där. Gjorde några till, det är ju så trevligt att hänga upp något man själv knåpat ihop på väggen! Gjorde en trippel och en enkel till. På den trippla är det påfågelöga, pärlemorfjäril och nässelfjäril. På den enkla, blåbandat ordensfly
 
 
Hurra för pyssel! Vad tyckte ni om mitt? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det ser jättefint ut! Trevligt med ett genomgående tema, som håller ihop det hela.

2014-04-13 @ 09:33:19
URL: http://www.tinibelli.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0