Jag har ett skrivbord, äntligen.

Det har tagit ett bra tag, men plötsligt dök det upp. Rätt skrivbord till funkispärlan och till mitt hobbyrum.
 
Jag hittade det hos trevlige PelleMöbeldepån (Helmfeltsgatan 3, Malmö, hemsida här) och det har alla rätt. Det är i teak och i gott skick, det är symmetriskt med hurtsar på båda sidorna och så är det lite vasst i formgivningen och inte gulligt. 
 
 
Som ni ser, har jag kryddat skrivbordet med lite detaljer i mina favoritkulörer, blått/grönt/grått.
 
Rutmönstrad kudde, mintgrön papperskorg och egenhändigt renoverad NESTO-pinnstol från Emmaus Björkå här i Malmö. Grå träljusstakar från någon loppis i Småland, bordslampa i gråblå krymplack som jag haft i flera år och som hela tiden har väntat på sitt skrivbord. Symaskinen från Rusta är en trogen följeslagare. Den turkosmålade träbacken på golvet loppad i Ångermanland förvarar mina två väggstringhyllor som väntar på att sättas upp. 
 
Vad tycks? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Snyggt!
Det ser ut att vara fin glans på skrivbordet.

2013-09-25 @ 17:49:08
Postat av: karoline

Supersnyggt!!! jag hade ett nätt litet teakskrivbord när jag var liten. Någon gång under högstadiet så kom jag på den FRUKTANSVÄRDA idén att måla det vitt och dessutom tapetsera skivan med en förskräcklig medaljongtapet. DAMN!

2013-09-25 @ 19:10:06
URL: http://www.karolinesvintage.se
Postat av: Peter

Verkligen snyggt. Gillade att benen inte sitter enda ute i hörnorna, utan en bit in. Gjorde hela möbeln!!

2013-09-26 @ 20:58:39
URL: http://www.upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: Christin

Jättesnyggt skrivbord.Verkligen dags här att byta ut furuskrivbordet

2013-09-27 @ 15:14:21
Postat av: Isabella Lindquist

Oj vilket fint skrivbord! Himla snajdigt :)

2013-10-10 @ 22:41:44
URL: http://bellalindquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0