Stekhet sommarvecka i New York - del 2.

Lördagen den 6 juli i år promenerade jag på morgonkvisten från hotellet för att besöka Hell's Kitchen Flea Market som jag läst så mycket om. Förväntningarna var på topp. Staden hade hunnit börja koka redan på förmiddagen, detta skulle bli den näst varmaste dagen hittills i mitt trettioåriga liv.
 
Den varmaste var ju dock dagen efter, som ni kunde läsa om i det förra inlägget. Puh!
 
 
Hell's Kitchen Flea Market ligger på Manhattan där West 39th Street möter 9th avenue. På vägen såg jag en blompyntad cykel. 
 
 
Loppmarknaden visade sig vara mycket trevlig med gamla patinerade skyltar, snyggt slitna läderväskor..
 
 
..flaggor som i vissa fall bara hade 48 stjärnor och allehanda mässings- och tennföremål.
 
 
 
Jag hade kunnat köpa med mig hur mycket som helst hem, men fick hejda mig. Tänkte på resväskan.
 
 
Och på klädsidan då? Gott om vintageplagg fanns till försäljning, bland annat en av de finaste klänningar jag någonsin sett. Det säger jag säkert en gång i halvåret, när jag ser en väldigt fin klänning, men den här gick verkligen inte av för hackor! Den kunde tyvärr inte bli min då den var pytteliten, storlek XS eller 32-34. 
 
 
Den allra finaste lilla klänningen för småflickor fanns också där. Tänk er lyckligt amerikanskt femtiotal. Den välkammade flickan ler brett ikapp med resten av familjen i den här klänningen!
 
 
En och annan kund var tapper i den 35-gradiga värmen och provade pälsar. Klockan var då bara tio på förmiddagen, ännu värre skulle det bli. 
 
 
Och tur var det att jag avstod att köpa fina gamla glasburkar. En lång dag i solen skulle det bli.
 
 
Klippdockor, efterkrigstid-style.
 
 
 
När jag var klar med trettionionde gatan satte jag kursen söderut. Vart får ni se i nästa inlägg! Kika snart in igen!
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, vad jag skulle vilja åka till New York! Helt klart nästa resa, det måste det bli:)

sv: Tack för fina ord! :)

2013-10-23 @ 18:09:11
URL: http://yttersttrivsamt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0