Sailor x 2.

En annan gillar ju marina teman. Klär mig i ett marint tema så ofta tanken slår mig. Under det gångna året har två sailorinspirerade klänningar tillkommit i garderoben. Den första dök upp på jobbet en vacker dag och blev min för 175 kr. Jag är en lyckligt lottad spätta som arbetar med second hand och får därmed syssla med det jag älskar varje dag.
 
 
Den andra hittade jag väldigt långt hemifrån, på loppis i Brooklyn, New York, i somras. Det var 35-40 grader varmt den dagen så det gick knappt att prova något, men inne i ett tält krängde jag på och av den här tjusiga klänningen och köpslog lite med säljaren. Jag tror jag gav 50 dollar för den, jag brukar vara snål som tusan men dollarn stod nog i 6-7 kr för tillfället så det blev väl ändå ungefär vad en vintageklänning brukar kosta här hemma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Oj oj oj vilka snygga!
Älskar också det temat! <3

2013-11-12 @ 14:48:15
URL: http://50-talskeramik.blogspot.se/
Postat av: ♥ LILLADOCKAN ♥

Den nedre föll jag för, superfin! :)

2013-11-15 @ 17:53:29
URL: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0