Retro-jul MUST-HAVES del 4.

Ja, nu blir det jul, jul, jul och åter jul här på Allt det gamla goda! Ända fram till påska. Nej, inte riktigt men ända fram till nyår kanske. Jag är ju i det närmaste besatt av äldre juldekorationer, traditioner och att skapa en gammaldags jul i min funkispärla så den kommande tiden kommer att handla mycket om det. Häng med!
 
Tryckta juldukar var melodin under 1950- och 60-talen, och är därför melodin här hos mig också. Nedan ser ni två favoriter, varav en blå. Tidsepoken ovan är nog den enda då man faktiskt hade blå juldukar, eller? 
 
 
Fler retro-jul MUST-HAVES är på gång! Ni tröttnar väl inte så lätt?  

Kommentarer
Postat av: Christin

Vad roligt att se vad du gillar till jul. Jag är själv tokig i dukar i den här stilen.

2013-12-02 @ 11:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0