Får jag presentera..

..världens (to be) finaste garderober!
 
Jag tänkte mig att det skulle ta väldigt lång tid och kräva väldigt mycket letande för att finna garderober som passar min smala smak och funkispärlans ännu smalare smak. Vi (jag och funkispärlan) har resonerat fram och tillbaka, skulle vi ha gamla plåtskåp, omklädningsskåp som garderober? Det är ju läckert. Eller skulle vi ha öppen klädförvaring med vädringsställningar? Då blir ju kläderna dammiga.. alla mina fina klänningar, det ville jag nog inte. Eller skulle vi köpa trista nya vita garderober på t.ex IKEA, och sedan gå loss med färg och tapeter för att göra dem personliga?
 
Alternativen var många men både jag och funkispärlan drömde hela tiden om riktiga garderober i trä från 1930- eller 40-talen, Hur lätt skulle det vara att hitta, bara sådär?
 
En lördag när jag haft äran att bo här i ungefär en månad var jag som vanligt på second hand-runda en lördagförmiddag, då jag under det första stoppet helt plötsligt stod framför en stort gammalt träskåp med förnicklat mässingsvred. Hjärtat slog, Jag öppnade det och insåg att där skulle jag få plats med riktigt mycket. 950 kr stod det, jag gick direkt bort till handlaren och meddelade att jag ville köpa det. Samtidigt frågade jag om han hade fler, eller om han hade något liknande. "-Jag har ett till, det står lite längre in, bara.." sa han, och jag for snabbt längre in i lokalen och fann det andra. Lite andra mått, men jag köpte såklart det också. Han berättade att de är utrivna ur samma lägenhet, byggd 1935, alldeles här i närheten!
 
Tänk, att jag, vi, fick förvärva dem! 
 
Vi kommer att ta väl hand om dem, de hade inte kunnat hamna i ett bättre hem.
 
 
Egentligen är nog det ena ett gammalt skafferi, för det är hyllplan inuti försedda med sött blåblommigt hyllpapper och matchande hyllremsor. Hyllplanen går att plocka bort utan åverkan så jag tänkte sätta in klädstänger.
 
Jag har olika planer för dem, vill ni hänga med på garderobernas resa så kika in snart igen!

Kommentarer
Postat av: Ida Nielsen

Så fina. Vilken tur att just du hittade dem :)

2013-05-03 @ 16:33:23
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Postat av: Anna

Fantastisk känsla när man hittar det man söker!

2013-05-06 @ 12:22:29
URL: http://anna-anna-ananas.blogspot.se
Postat av: Tilin

Tjusigt värre!

2013-05-07 @ 09:57:32
URL: http://tilin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0