Vintagemässan i Malmö 2013 - bilder.

Under lördagen var det äntligen dags för Vintagemässan här i stan att öppna. Den hölls i det gamla danspalatset Amiralen från 1939 som verkligen passade till lokal åt arrangemanget. Redan en stund efter öppning var det fullt med besökare. Notera utställerskan i den fantastiska mintgröna huvudbonaden till vänster..
 
 
..och det var även hon som sålde brudklänningarna nedan från olika årtionden.
 
 
Hos henne fanns det även ett fint litet urval av väskor och handskar.
 
 
Vidare testade jag en väldigt fin blus hos damen nedan, men den var tyvärr för liten. Hon hade även en del till välklädda herrar, som killen på bilden!
 
 
En väldigt fin femtiotalsklänning längst fram här, men den var lite för dyr och.. lite för mild i färgerna för min smak.
 
 
Spetsparaplyet för studentskan blev säkert sålt fort.
 
 
Designers som gör kläder i bästa retrostil fanns också på mässan, bland annat de tjusiga klänningarna nedan från märket Nynna. Hennes hemsida här.
 
 
Visst står damen och fingrar på en fin sommarklänning, men notera istället den som hänger precis bakom med tillhörande bolero!
 
 
En sådan baddräkt skulle man haft. Tyvärr var den här för små primadonnor (i femårsåldern) och inte för stora, som jag. 
 
 
Vacker blå festblåsa rakt fram i sikte här.
 
 
Galgar som de på bilden kanske man skulle börja med.. så får man plats med mer i garderoben! Min klädkammare är proppfull. Tur att jag kommit igång med renoveringen av mina fina trettiotalsgarderober som jag visade i det här inlägget.
 
 
Fingrade lite på en blekgrön Jackie Kennedy-osande sextiotalsklänning men det blev inte köp av. Notera den lilla tjusiga uppbyggda interiören bredvid som syntes lite här och var på mässan. Trevligt att se lite fin inredning smygas in här och var.
 
 
Nu hoppas jag på en ännu större mässa nästa år, att intresset växer så att arrangörerna får fortsätta göra sin vintagemässa. Malmö är nog rätt stad, det tror jag. Förresten, vill ni kanske se vad jag hittade på mässan? Två klänningar och en blus blev det, tänkte visa de tre inköpen snarast! 

Kommentarer
Postat av: Sussiesfyndhörna

Så mycket fint, jättekul att se!

2013-05-28 @ 17:07:51
URL: http://sussiesfyndhorna.blogspot.com
Postat av: ♥ LILLADOCKAN ♥

Åh, ser ljuvligt ut! Där hade jag gärna varit. Jag tror att det var en vintagemässa här i Gbg för ett tag sedan, men jag har så dålig koll så det missade jag givetvis :(

Ser fram emot att få se vad du köpte :)

Svar: jag tror bestämt att det var vintagemässa i göteborg för första gången i år! typ den 4 maj, jag ville gå men kunde inte åka upp. hälsar ju på jan johansson ibland, min loppiskompis!
allt det gamla goda

2013-05-28 @ 19:37:28
URL: http://denlilladockan.blogg.se/
Postat av: karoline

jag vill se NU vad du köpte ;)

Svar: det kommer snarast, bönan! :)
allt det gamla goda

2013-05-28 @ 21:50:00
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0