Påskpyntet är på plats.

Jag vill önska alla mina läsare en glad påsk med mycket fint pynt och mycket god mat. Det tänkte jag själv ha, ända tills jag idag började känna mig krasslig. Jag har inte tid med det, nyinflyttad och i pysseltagen.
 
Jättefotot på Albert Einstein (1879-1955) fann jag häromdagen och tänkte direkt att det skulle passa någon av de stora vita väggarna jag numera har. Det passade på sideboardet! Har jag förresten visat sideboardet innan? Det var det första jag köpte till mitt nya hem, i den välfyllda antikaffären M.G Antik & KuriosumHelmfeltsgatan 2 här i Malmö.
 
 
Påskliljeljusstakarna i plast, porslinstuppen loppad i Ångermanland samt den brungula vasen från en springloppis i somras har jag visat innan, men duken är ny för i år. Visst är den härlig?
 
 
Jag var tvungen att ha ett påskris i köket också. Det står i en plastvas som imiterar kristall, tillsammans med Blaupunkt Derby..
 
 
..salt- och pepparsetet i form av höna och tupp som också är nytt för i år och några gamla påskkort.
 
 
Har ni påskpyntat? Går det isåfall i retrostil?

Kommentarer
Postat av: RETROknoppen

Åh, vad vi har mycket gemensamt här! Du har påsk-at till det bra och naturligtvis i min smak: Löparen är ju så fin.
Glad fortsättning!

Svar: vi kanske hade slagits över jul- och påskpynt om vi loppade tillsammans, cen!
allt det gamla goda

2013-03-30 @ 19:31:55
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Emma

Åh vilket fint sideboard. Får man fråga ungefär vad det kostade? Funderar på att köpa något liknande.

Svar: hej emma! ja, visst är det. det är i lite mörkare teak, i väldigt gott skick och med lite "svängda sidor" eller vad man ska säga. jag gav 2500 kr för det. :)
allt det gamla goda

2013-03-30 @ 21:47:05
Postat av: eli

Wow! Vilket sideboard! Stilfullt. Snygg ny duk också!

2013-03-31 @ 12:11:54
URL: http://femtiotalsjakten.se
Postat av: form55

Inget påskpynt här. Har några trätuppar, men de ligger i någon ännu ej uppackad låda.
Fräckt med Albert E på sideboardet!

2013-03-31 @ 19:58:41
URL: http://jjform55.blogspot.se/
Postat av: Tant Emma

Så fint innehar det. Och sideboarden är fantastiskt fint. Krya på dig.

2013-04-01 @ 08:18:16
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilket läckert sideboard, väldigt snygg form på det! Och nu har jag äntligen fått upp ett litet inlägg med mitt påskpynt också, till slut...

2013-04-01 @ 13:57:16
URL: http://porslinan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0