Vintagemässan i Malmö 2013 - inköpen.

Vintagemässan förra helgen hade naturligtvis mycket att erbjuda den här spättan men man kan ju tyvärr inte köpa allt. Valet föll den här gången på tre tjusiga plagg, varav två prickiga. Jag är så förutsägbar! Ni kanske även vet vilka färger jag helst klär mig i? Oftast blir det marinblått, rött och vitt.. hehe.
 
Först hittade jag den söta blusen i vitt med mörkblå prickar. Jag nog ska korta av ärmarna till trekvarts- eller korta ärmar.
 
 
Vidare hittade jag en väldigt vacker mörkt blå klänning med pärlemorknappar och stor krage, som jag tror är från 1950- eller 60-talet. Passar utmärkt tillsammans med pärlsmycken. Den ser kanske inte så fin ut på galgen men sitter dessto bättre på!
 
 
Och till sist, något storprickigt var ju tvunget att följa med hem. Den frasiga tunna ljusröda klänningen är i någon slags polyester- eller nylonblandning och dessutom långärmad (svettigt, tro mig) så den går nog inte att använda så mycket under sommaren. Jag har klänningar för alla årstider och temperaturer. Det här blir nog en vår- och höstklänning!
 
 
Vad tycks, kära läsare? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Anette

Blusen är jättefin! Den kommer att passa fint till en enfärgad kjol! Fina klänningar också givetvis! Den mörkblåa ser ut att passa till en formell affär - den är som gjord för pärlor!

2013-06-05 @ 01:40:15
Postat av: Ida Nielsen

Väldigt "du" ;)

2013-06-05 @ 15:52:06
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Den röda med prickar!!!!
Love!

Och blusen kommer passa så himla fint på dig!
Åh vad jag hoppas vi hittar mycket snygga kläder i sommar på loppisresa!

2013-06-11 @ 18:40:10
URL: http://50-talskeramik.blogspot.se/
Postat av: Gila

Vilken härlig rödprickig klänning!

2013-06-11 @ 19:19:19
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0