So long, old friend.

Min älskade lilla Konica Revio med 4 megapixel anno 2004 har gett upp och kastat in handduken, fast liksom ofrivilligt. Den har tagit alla bilder ni sett på bloggen, jag har mellan 10.000 och 20.000 bilder den tagit i mitt arkiv och vart jag än åkt har den hängt med.
 
Det här är den sista bilden den tog. Jag bad en förbipasserande man att ta en bild på mig och mina retrovänner när vi besökte Nostalgibyn i Hosta, men han råkade tappa den i marken och den går inte att reparera.
 
Från vänster Eli - FemtiotalsjaktenBenny - Porslinsbloggen, Yvonne - 50-talskeramik, jag själv i prickig klänning och raggarväst och Jan - Form55
 
 
So long old friend, jag glömmer dig aldrig!
 
Tack för alla fina bilder du gett mig!
 
Tack för att ditt utomordentliga uppladdningsbara batteri som stått pall för att ta flera hundra bilder på en dag utan att ta slut!
 
Tack för att du varit så tålig, både mot hårda tag och mot ösregn, snö, allt möjligt!
 
Tack för allt!
 
 

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Ack och ve! Sorg i familjen, du som talade så varmt om din kamera sist vi träffades :-) Det är nästan som om någon har kapat handen eller att en familjemedlem har försvunnit..... smärtsamt!
Livet är hårt ibland...

Postat av: eli

R.I.P. lilla Konica.

2013-07-28 @ 11:35:55
URL: http://femtiotalsjakten.se
Postat av: Gila

Vila i frid!

2013-07-28 @ 21:27:26
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: form55

Jag tror den tog bättre bilder än min klart nyare kamera. Men livet går vidare. Inget är konstant - det är en del av livet. Allt som är bra kommer förr eller senare ta slut. Men det kan även bli ännu bättre ibland.

2013-07-28 @ 22:49:09
URL: http://jjform55.blogspot.se/
Postat av: Helena Högberg

Det var tråkigt :( När man ska skaffa nytt tar det ju alltid en tid innan man har lärt sig också.

2013-07-29 @ 09:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0