Det perfekta uppläggningsfatet Petri.

Ja, säg, är det inte? Så förbaskat snyggt att jag öppnade det stora facket på portmonnän. Det brukar jag ju inte göra, de som känner mig vet att jag mest handlar när det är loppisprisnivå, annars får det vara.
 
 
Jag har några andra uppläggningsfat i skåpen men det blir Tradera för deras del. Efter "Petri" behöver jag inga andra.
 
 
Visst känns dekoren väldigt Marianne Westman (som ligger bakom några av Rörstrands mest välkända serviser "Mon Amie" och "Picknick")? 
 
 
Både jag och säljaren tyckte det i alla fall. Lite "My Garden" över den, och förstås, lite "Picknick".
 
 
Vad tycks? Kommentera gärna! Det är ju inte varje dag jag köper porslin. Och det är verkligen inte varje dag man snubblar över ett så läckert uppläggningsfat, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: LoppisListan

Wow! Superfint!

2013-07-09 @ 19:40:48
URL: http://loppislistan.blogspot.se/
Postat av: Lena

Valdigt, valdigt snyggt fat! Passar pa bordet bade till sommar och vinter. Tycker att det rentav har lite Stig Lindbergska drag. Grattis!

2013-07-10 @ 10:59:56
Postat av: Christin

Fantastiskt fint!

2013-07-14 @ 16:23:22
Postat av: lybtar

Det är inte Westman som gjort dekoren. Men den är galet snygg och mycket eftertraktad.

2013-09-21 @ 16:53:10
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0