Antikmässan i Älvsjö 2013, del 1.

Jag är väldigt frånvarande just nu, jag vet.. men snart blir det massor av inlägg när funkispärlan (min nya lägenhet) är färdigrenoverad. I november, innan vi visste om lägenheten skulle bli vår eller inte, köpte jag tågbiljetter till Stockholm för att den gångna helgen besöka årets upplaga av Antikmässan i Älvsjö. Ett trevligt avbrott i renoveringsstressen.. och min helg i huvudstaden var perfekt! Många fina minnen följde med hem i bagaget.
 
Minglade lite på mässan, haha. Nedan har ni mig (till höger), i mitten Maria som driver retrobutiken Tid & Rum i Årsta (hemsida här) och till vänster Karoline som bloggar om klänningar och annat tjusigt, ni hittar hennes blogg här.  
 
 
Ett litet bildsvep, kanske? Fantastisk äldre barnbok i rejält format..
 
 
..och från ungefär samma tid, en vacker tillbringare från Skruf. Ni har väl hört uttrycket "det gröna funkisglaset"? Here it is. Den här ångrar jag lite att jag inte köpte.. hmmm.
 
 
Formar för choklad, konfekt och enligt säljaren har den stora varit ämnad för glass.
 
 
I en monter inriktad på byggnadsvård köpte jag några beslag till köket i funkispärlan. Det fanns mycket att välja på, ni får se vad det blev för några inom kort!
 
 
Som ni vet så är jag väldigt förtjust i mässing och på mässan fanns en väldigt trevlig brevpress från Gusum. Den skulle man kanske haft på det framtida skrivbordet..
 
 
..och på väggen ovanför skrivbordet kanske en skolplansch? Var det bara jag eller tycker ni andra som besökte mässan och läser detta att skolplanscherna var fler än någonsin förr? Jag vill dock inte lägga femhundra kronor på en utan väntar till jag hittar en billigt. 
 
 
Bordsmobil inspirerad av rymdåldern samsades på ett bord med den häftiga skålen Kaskad av Mari Simmulson för Upsala-Ekeby.
 
 
Utställaren På femte våningen hade en rad trevliga saker, som tyglängden Bambino, ritad av Viola Gråsten för NKs textilkammare som jag aldrig stött på tidigare..
 
 
..och dessertskålarna från Gullaskruf med.. liksom en kupa i kupan, hade jag heller aldrig sett tidigare.
 
 
 
Tre fotbollsspelare får avrunda (möjligen Gre-No-Li?) idag men jag har..
 
 
..många bilder till på lager, även från resten av helgen! Vill ni se dem så kika hemskt gärna in snart igen.

Kommentarer
Postat av: jenny på La mômes Old fashioned

Hade varit roligt att få träffa dig i år också. Hoppas du kommer till Antikmässan nästa år med!!

2013-02-19 @ 09:01:52
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Agneta Källman-Åhs

Du, det är inga dessertskålar de där med dubbla kupor! De är avsedda för räkcocktails och det är meningen, att det ska ligga krossad is mellan skålarna. Hälsningar från en som var med på 60-talet

Svar: aha, tack för informationen, det hade jag ju ingen aning om. är född några årtionden för sent.. hehe. :)
allt det gamla goda

2013-02-19 @ 10:51:52
Postat av: Undantaget

Trevligt att träffas även om jag inte kunde vara med på kvällen. Hoppas vi ses snart igen exempelvis i Markaryd.

Svar: detsamma! i markaryd lär jag absolut vara, självklart! du är naturligtvis välkommen in på en kopp av valfri dryck om du har vägarna förbi stan!
allt det gamla goda

2013-02-19 @ 11:18:48
URL: http://www.undantagethuleback.blogg.se
Postat av: Tant Emma

Kul att träffa dig och bilden jag tog på er tre fina tjejer blev ju riktigt bra. Ser fram mot fler bilder från helgen :)

Svar: kul att träffa dig också, och visst blev bilden bra? det kommer fler inlägg.. snart! :)
allt det gamla goda

2013-02-19 @ 12:30:41
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Gila

Tack för en rolig helg fina du! kram

2013-02-19 @ 22:28:34
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Randiga Tråden

Underbara bilder, synd att vi inte hann prata något men en söt bild på dig fick jag.

2013-02-20 @ 06:18:37
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Jan Johansson

Inser nu att jag aldrig var i montern som "På femte våningen" hade! Synd, för han brukar ha riktigt fina grejer!

2013-02-20 @ 20:49:12
URL: http://jjform55.blogspot.se/
Postat av: Linda

Vilka läckra spättor!! :) Tack för en jätterolig helg, det var så kul att träffa dig igen!

2013-02-21 @ 19:09:51
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0