Bilden gör den inte rättvisa.

Nej, faktiskt inte! Den är så förbaskat fin. Förutom de två i det här inlägget så är det här min favoritklänning, den är en uppsydd dröm med sköra, naiva sömmar och stor vippig kjol.
 
Min kollega hittade den när vi på jobbet hade klädmarknad med 30-kronorskläder (jag jobbar i en second hand-affär) och ville först ha den själv men jag såg väldigt ledsen ut under några dagar och till slut gav hon mig den. 
 
 
Den var tyvärr stl.34 men efter att sömmerskan hemma i byn där jag kommer ifrån fick trixa lite med den så var den stl. 38/40 lagom till Antikmässan i Älvsjö i år då jag hade den på mig.
 
Jag hade vid det tillfället kryddat den med ett svart smalt skärp, skinnpaj i bikermodell, handväska från Svenskt Tenn i Josef Franks mönster Manhattan samt presspass i ett läckert turkost band runt halsen, haha! Bilden har söta Karoline vars blogg ni hittar här, tagit. 
 
 
Kika gärna snart in igen!

Kommentarer
Postat av: form55

Gillar denna bättre än de två i länken. Men du har ännu finare klänningar! Den med gröna och blåa prickar du köpte i Paris är en höjdare!

2013-04-01 @ 18:07:40
URL: http://jjform55.blogspot.se/
Postat av: ♥ LILLADOCKAN ♥

Klänningen är heeeelt fantastisk och jag är en smula avis precis just nu! ;)

2013-04-01 @ 18:20:20
URL: http://denlilladockan.blogg.se/
Postat av: Anna

Den passar dig perfekt! Och vilken duktig sömmerska som kunde fixa storleken!

2013-04-01 @ 19:40:36
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Vrålsnygg böna med perfekta tillbehör!
Kom & drick G&T på min balkong när du kommer till storstan nästa gång vetja!!!

Svar: haha, böna! säger du det? jag kommer så gärna på en G&T på din balkong, skriv upp det!
allt det gamla goda

Postat av: karoline

Älskar den klänningen, du passar utmärkt i den :)

2013-04-01 @ 21:32:08
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0