Jag söker blå/gröna Neptun-servisdelar!

Som ni såg i mitt senaste inlägg i den här kategorin, så blev Singoalla "mina" bestick. Och nu har jag även hittat "min" servis efter alla år av intensivt loppande!

Det finns ju som bekant en djungel av porslin och bakelitbestick från mina favoritdecennier och jag har nog varit lite avtrubbad men så dök jag på fem mattallrikar ur Upsala-Ekeby Gefles serie Neptun i den blå/gröna varianten som jag fick ge en tjuga för.







Dekoren Neptun ritades av Dorothy Clough och var, enligt vad jag kunnat forska fram, i produktion 1966-67. Den finns i fler kulörer men som ni vet så är det bara blått och grönt som gäller i mitt retrokök.

Det är främst mattallrikar och assietter i två storlekar jag söker men är det någon som har andra servisdelar att avvara så är jag kanske öppen för det! Kontakta mig om ni har något att sälja!
Trackback
RSS 2.0