Malmöpärlor del 6; Nirvana Furniture.

Är man ny i Malmö och retrointresserad så är det första man ska göra att sätta kurs mot Nirvana Furniture i Östra Hamnen. Adressen är Vintergatan, bara en sån sak!

De håller bara öppet en helg i månaden och har dessutom uppehåll över sommaren men det blir ju sedan extra heligt att vallfärda dit när man väl kan.

I ett lagom shabby och väldigt anonymt magasin finns butiken..



..som när det inte är öppet och skyltat är just helt anonym i den spännande miljön nere i hamnen. Lokalen i två plan är enorm. När jag upptäckte Nirvana Furniture så undrade jag varför i hela friden jag aldrig varit där innan. De har allt..



..och befinner sig någonstans mittemellan loppis och antikaffär. Både det lite bättre med ett namn på formgivningen finns, och den lite enklare kuriosan. Deras utbud sitter som en smäck, jag rekommenderar verkligen att ni åker dit och upplever det själv!



En vikskärm från en gammal läkar- eller tandläkarmottagning samsas med en galonklädd kökssoffa som hänger en bit ovan mark.



Det finns mycket textilier, mattor..



..och på den lika välfyllda ovanvåningen mycket stolar och speglar.



Det lite finare är inlåst i montrar och jag är säker på att något man letar efter och/eller vill komplettera så finner man det här.



Mycket trevliga emaljskyltar och lampstommar som bara väntar på att kläs i kanske ett aggresivt mönstrat femtiotalstyg. Jag tänker mycket på aggresivt mönstrade femtiotalstyger, haha!



Här köpte jag min Reda-hylla utan glasbehållare. Det finns båda delar att finna, om man vill börja samla från början eller kanske bara fattas en behållare.



Förutom glasvaser i olika färger och former finns det även böcker, kläder, verktyg, bestick, hatthyllor, kläder, skivor, en hel massa stringhyllor och montrar fyllda med små skatter. Jag varnar er, man tappar bort tiden och kan absolut spendera flera timmar här..



..och om jag hade graderat mina Malmöpärlor hade Nirvana Furniture kommit på plats 1. Det här är stans främsta pärla, se deras hemsida för öppettider (den enkla hemsidan gör inte alls deras fantastiska butik rättvisa) Och besök dem när du är i Malmö!

Kommentarer
Postat av: Clinen

Hu, vilka piser de har =/

Postat av: form55

Välfyllt må jag säga! Det känns som att vad som helst kan dölja sig bakom hörnen där! Synd att de har öppet så sällan!

2012-06-08 @ 00:00:37
URL: http://jjform55.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, där finns många finfina saker! En del har fått följa med hem till mej:-)

2012-06-11 @ 22:40:45
URL: http://anna-anna-ananas.blogspot.com
Postat av: Prinzessin

Säg till nästa gång de har öppet, så kan jag följa med. Dessutom, snart är det sommarkort!

2012-06-13 @ 02:47:37
URL: http://prinzessin.blogg.se/
Postat av: emma

jag älskar din blogg och jag läser inte bloggar, av ren princip. men du skriver ju om allt som jag är intresserad av! allt gammal vackert nött och livsfyllt!

Svar: tack för de fina orden! hur hittade du hit då?
allt det gamla goda

2013-04-01 @ 15:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0