Min snygga sophink.

Häromdagen var min vän Magnus från Stockholm (han driver för övrigt den mycket trevliga antikaffären Moderna Magnus i Gamla Stan) och hälsade på här i Malmö, så vi tog en tur till en rad smultronställen och hos min favorit Teddys AntikshopNorra Skolgatan 21 fann jag en läcker emaljerad hink med texten "BRAGE, PATENT SÖKT" på.
 
Jag tänkte använda den till sophink men efter lite lätt research pekar det åt flera olika håll, att den använts till saftberedning, blommor eller kol.
 
 
Är det någon som använt hinken till något av det ovanstående? Eller kanske till något annat?
Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Clinen

Snyggaste sophinken i stan! ;)

Postat av: Moster Mjölgumpa

Den här hinken har jag sett förr och alltid undrat är ämnad till, för inte är den bra till att hämta vatten i.
Hoppas att någon vet...

2012-07-11 @ 18:54:42
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: form55

Jag har inte sett den modellen med hål på sidorna! Fräck!

2012-07-11 @ 21:31:07
URL: http://jjform55.blogspot.com
Postat av: PoM

Ska tydligen vara en sk " Kylhink". Men hur den fungera vete tusan.

2012-07-13 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0