London del 7 - Liberty och svenskrepresentationen.

Är ni ändå i absoluta centrum och promenerar, så rekommenderar jag ett besök på varuhuset Liberty som redan 1875 öppnade på Great Marlborough Street i närheten av Oxford Circus, Oxford Street och Regent Street. Inga antikviteter och ingen vintage i sikte, men det är en fantastisk byggnad värd en titt. Ni ser själv!



Och ni ser, lika fint på insidan. All inredning intakt.



Några våningar upp dök jag på Josef Frank. Och Estrid Ericson. Jag älskar dem, det är en livslång kärlekshistoria..



..lika lång som den jag har med mässing. Därför gillar jag ju Svenskt Tenns mässingsföremål väldigt mycket. Här står "Vänskapsknuten" i mässing formgiven av Josef Frank 1938. Ser ni vad vitrinskåpet föremålen står i, kostar? Det är säkert i körsbär, och har en prislapp på £2322.



Estrid Ericsons elefanter på metervara..



..och stolens sits klädd i snygga "Celotocaulis".



Väskor och plånböcker..



..brickbord och korgstolar. Verkligen things of beauty, som kudden säger!



Nu är jag färdig med London för den här gången och har visat allt som är värt att visa!
Kika snart in igen, det finns ju många ämnen att behandla utöver London..

Kommentarer
Postat av: jenny på La Mômes Old fashioned

Oh lala. Om jag hade pengar.. ;)

2012-02-08 @ 21:04:13
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Christin

Tjusigt ställe !

2012-02-10 @ 12:10:39
Postat av: Jerkan

Vad du har hunnit med i London, grymt imponerad. Jag får lägga upp nästa resa till London lite bättre.

2012-02-29 @ 14:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0