Antikmässan i Älvsjö, del 2.

Jag besökte mässan i Älvsjö under större delen av fredagen då vi retrobloggare hade ordnat en konferens åt oss, och sedan gick jag också en sväng där på lördagseftermiddagen. Det jag missade på fredagen kunde jag alltså fördjupa mig i på lördagen, som vintageutbudet..



..och snygga tyger. Titta bara på det här, klockrent femtiotal. Ett par gardiner tror jag att det var, hoppas de fick en ägare!



Hos en utställare fanns väldigt många snygga fajanser, signerade Stig Lindberg. Notera också tidningen i fåtöljen, har ni inte läst den så gör det, numret som ligger där av Hus&Hem RETRO finns ute nu.



Jag sprang på ett par väldigt snygga lampfötter, svårt att hitta skärmar till dem om de ursprungliga fattas, bara..



..och en bit bort samsades Gunnar Ander med Arne Jacobsen, kristallkronor och ljusgrå Leksandsstolar. En skön mix.



Ser ni golvvaserna uppe på hyllan längst bort? Underbara stora Bo Fajans-golvvaser. På fredagen var de fler, när jag kom tillbaks på lördagen var någon borta. Tänk att ha en sådan i ett hörn hemma, vilken fröjd!



Några montar körde skirt och sött grön/vitt trädgårdstema, och det som var bra med dem var att det stod många snygga vita Upsala Ekeby-krukor och lurade här och var. Ingen som jag föll för, dock. Jag kom ändå hem från Stockholm med några krukor, men inte från mässan..



..och när vi ändå är inne på Upsala Ekeby och på vitt. Några utställare hade stora golvvaser, som de här nedan.
Behöver jag nämna att jag mycket gärna haft en sådan här hemma, i valfritt hörn?



Nu tror jag att vi avrundar mässbesöken för den här gången. Jag hoppas jag kan komma upp nästa år igen och besöka Antikmässan i Älvsjö!

Min Stockholmsweekend innehöll mycket mer, kika snart in igen så ska ni få se!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmmmmm. vilket tyg! Och vilka golvvaser på sista bilden, OMG! ;) En sån skulle man haft!

2012-02-21 @ 13:37:37
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: form55

Nu några dagar efteråt skulle man vilja gå en sväng där igen. Titta lite noggrannare på vissa ställen ifall man kanske missade något fint.

Bilderna blev bra - tror inte att mina blev lika bra.

2012-02-22 @ 12:22:58
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Benny

Jag såg dem också...min favorit var den högra. Den vänstra var väl samma serie som Jennys vas och lampfot?

2012-02-22 @ 13:51:40
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Linda

Alla golvvaserna ja, mums! Skulle vilja ha hur många som helst!

Och missade att skriva det i förra kommentaren men känner du för att ta en spontantur till storstan igen så har jag en soffa du kan sova på. :) Bor tyvärr en bit utanför stan men det kan du kanske leva med.

Det kommer ju fler trevliga mässor som du säkert vill besöka...! :)

2012-02-23 @ 10:32:51
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Jenny på La Mômes Old fashioned

Ja gud, den där fiskbensmönstrade golvvasen av ALT missade jag på mässan. Och tur val väl det för annar hade jag väl kidnappat, den eller viftat med kreditkortet en gång för mycket ;)

2012-02-24 @ 19:34:22
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0