Mer jul!

Som sagt, det blir julpynt för hela slanten just nu. Nedan ser ni vår gran i väldigt naturtrogen plast tillsammans med en något läskig tysk sextiotalstomte. Tomten hade ett hål genom handen men inget tillbehör så min kära påhittiga pappa som hjälper mig med alla problem fixade lätt en käpp till honom.
 
 
Jag har lyckats hitta en intakt julgransbelysning i vacker originalkartong till när vi någon gång i framtiden har en riktig gran, tyvärr lyser den inte men förhoppningsvis avhjälps problemet med ett lampbyte.
 
 
Den ligger så fint nerpackad, kanske har den aldrig varit uppe och extralampa finns med. Jag tänkte undersöka problemet när jag har lite mer tid..
 
 
..och något jag mer hittat är en fin gammal julgransmatta. Jag och min livskamrat M har aldrig haft någon riktig julgran på grund av platsbrist..
 
 
..men med den här mattan..
 
 
..blir jag mer och mer sugen!
 
 
Skultunas lilla fina ängel i mässing dyker upp då och då. Nytillverkad kostar den 298 kr och går att köpa genom deras hemsida. Jag gav 10 kr för min!
 
 
Kika snart in igen, mer jul på gång! Kommentera gärna en rad eller två, det värmer så gott i vinterkylan!

Kommentarer
Postat av: Sanktolof

Det är bra med påhittiga pappor, staven passade utmärkt.

2012-12-08 @ 01:14:20
URL: http://sanktolofs.blogspot.se/
Postat av: Christin

Ja mer jul :-)
Hoppas det blir en gran till fina julgransmattan i år.Tjusiga kulor finns ju också en del av redan ser jag.Om inte belysningen funkar så var iallafall asken kul och snygg. Jag har en likadan ängel fast i tenn. Är den här också till julgransljus?

2012-12-08 @ 18:55:46
Postat av: katrin

Oj vad mysigt!
Visa gärna fler julfynd, alltid kul att bli inspirerad eller tom förtröden över!!

2012-12-08 @ 20:57:25
Postat av: lybtar

Härliga bilder.
Vi har en liknande tomte. Han har en liten lykta. Men detta ser ju riktigt bra ut, precis som att den skulle vara där.

2012-12-08 @ 21:42:15
Postat av: RETROknoppen

Finfin jul-inblick måste jag säga!
Nostalgisk känsla över dina fina julsaker med ålder :)

2012-12-10 @ 12:07:54
URL: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0