Sommaren i bilder.

Jag har i sommar lyckats komma iväg på flera härliga äventyr, som alla inneburit mycket antikt, loppis och arkitektur. Som ni säkert läst, har jag äntligen varit i Norrland. Det har varit en dröm länge för mig som hittills mest sett gula rapsfält med en och annan vallmo, vilket inte är fel alls för det är väldigt vackert när man kommer ut på landet här i Skåne om somrarna. I alla fall, jag kom äntligen iväg till Norrland, till Ångermanland och i mig såddes nog ett frö för en livslång kärlek till området kring Höga Kusten, där vi höll till.

Här är min finaste bild från den resan.



Jag tillhör kategorin ung stadsbo utan bil och det gör nästan alla andra jag känner, men en söndag hade vi plötsligt en bil och åkte såklart till Österlen, på andra sidan av Skåne. Där är underbart vackert, mycket att se och uppleva.

Här är mina finaste bilder därifrån.





Från fullständigt lugn till den totala motsatsen. Jag har också varit i Berlin. I en hel vecka, och jag får aldrig nog!

Lite bilder på varför jag älskar Berlin.



























Hur har er sommar varit? Kommentarer kring er sommar och min sommar mottages varmast, som ni vet!

Kommentarer
Postat av: FARFARS LAMPA

Fina bilder! Det är helt ok att "köra en repris" på mitt inlägg om lampor - bara kul att läsa! :-)

2011-09-10 @ 10:08:20
URL: http://farfarslampa.blogspot.com
Postat av: Anna

Håll i hatten, nästa vecka ska jag till Helsingborg, då blir det ombytta roller! Jag som inte varit till Skåne sedan jag var 5 år, vilket kan liknas med att jag aldrig varit där. Ser fram emot att inspektera bebyggelsen :)

2011-09-10 @ 10:38:35
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: nellie

Stenshuvud va? Konstigt sammanträffande, andra gången idag jag surfar in på en av bloggarna jag brukar kika på och hittar bilder hemifrån! Den andra bloggen är http://juliasvardag.blogspot.com/ som hade bilder från Haväng! / fd Ravlundabo

2011-09-20 @ 19:56:54
URL: http://ochsomhonbloggade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0