Trevlig helg, Blaupunkt Derby!

Jag har lämnat ifrån mig min lilla mintgröna ögonsten, min Blaupunkt Derby från 1964-65 till en radioreparatör över helgen. Antennen gick av vid fästet för ungefär en vecka sedan dess har jag såklart våndats över hur man hittar någon som besitter kunskap och har material för att ordna upp detta missöde. Kanske har jag hittat någon som kan! Det får vi väl se när jag hämtar min lilla favorit efter helgen.



Jag köpte radion för några år sedan på Magazin 13 (Roslagsgatan, Stockholm), den var inte billig precis men är värd varenda krona. Trots sin ålder har den ett otroligt klart och högt (om man nu önskar det) ljud. 

Utan den är hemmet inte komplett, så vi längtar efter dig och saknar dig, Blaupunkt Derby! Kom hem snart! 

Kommentarer
Postat av: Olle

Kom den hem välbehållen?

2011-11-12 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0