Nytt i köket.

Påskhelgen, speciellt annandagen som det fanns rikligt med loppisannonser inför i tidningen, bjöd på några fina fynd för min och en god väns del.
Den gamla sockerdricksflaskan är precis rätt grej för mig att hitta! Jag gillar gammal kökskuriosa som harmonierar med det blågröna färgtemat i vårt kök. Vichyvatten-flaskan har jag visat innan. Den är ju faktiskt härifrån stan, "Apotekarnes Vattenfabrik i Malmö AB". Kolla bilden under, så fina korkar i porslin flaskorna har.

 



Duken på köksbordet inhandlades också, för 20 kr med fyra matchande servetter.
Likaså buketten med syntetisk brudslöja (i plast alltså, jag älskar plastblommor!). 10 kr kostade den, tror jag.





Mitt favoritämne att läsa om måste väl ändå vara alla "fyndrapporter" som brukar komma på söndagar, måndagar eller tisdagar (när helgen är slut och man hunnit fota grejerna) när alla vi retrobloggare har varit ute och finkammat loppisar under helgen.

Gillar ni också att läsa om det? Kommentera gärna! Tycker ni att jag gjorde fynd?

Kommentarer
Postat av: Maria L

Klart du gjorde fynd! Fina grejer, me like!

Postat av: Linda

Tycker du fyndade på bra, och så gillar jag verkligen ditt kök! Jättefint i String-hyllan och pinnsoffan är jag väldigt avundsjuk på!

2011-05-02 @ 11:49:35
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Khina

Stilrent och snyggt! Vasen med plastblommorna blev pricken över i. Jag gillar oxå plastblommor!!!

2011-05-02 @ 21:20:25
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Dolly

Du har sådan fantastiskt fin färgskala i ditt kök, och i övriga hemmet. Jag önskar att jag kunde bestämma mig för någon färgskala sådär. Sticker åt allt för många håll hemma hos mig.



Och ja visst är det jätte spännande att läsa om vad alla loppis fyndat efter helgen. Inte sällan man blir rejält avis :)

2011-05-05 @ 20:28:30
URL: http://dollybirdretro.blogspot.com/
Postat av: sandra

Jag gillar att se vad de andra retrobloggarna fyndat på sina loppisrundor men är själv ofta dålig på att lägga ut mina fynd eftersom jag inte har så mycket tid varken hemma eller på jobbet, tråkigt! Är ju så roligt att få kommentarer på fynden man gjort! :)

2011-06-09 @ 22:02:46
URL: http://livetpasofieberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0