Ikeas textila mönster.

Jag åker till Ikea ibland trots att jag aldrig köper deras inredning, som inbiten 50/60-talsnörd har jag inte så mycket att hämta där.
Men deras textilier/metervaror och deras fyndhörna strax innan kassorna går mig aldrig förbi!
Jag har alltid tyckt att de är väldigt duktiga på att designa snygga och tidlösa textilmönster.

Min kökssoffa fick en ny kudde häromdagen, sydd av ett vanligt örngott jag hittat i fyndhörnan för 5 kr. Det fanns ett litet hål på, men eftersom örngottet var 50x60 cm och min kudde bara skulle vara 40x40 cm så gick det lilla hålet att undvika. Örngottet är från ett bäddset som jag tror utgått ur deras sortiment nu, har varit lite sugen på att köpa det ibland men nu är det nog för sent.



I vardagsrummet har jag gult färgtema (andra närliggande kulörer tillåts också, men i huvudsak gult) och där har jag ytterligare en kudde, 40x40 cm, sydd av en stuvbit från fyndhörnan. De brukar ju ha stora lådor fulla med stuvar för 5 kr/st. Ibland hittar man trevliga bitar.



Samma sak är det med löparen på soffbordet, den har jag också sytt av en stuvbit som kostade 5 kr. Mönstret heter "PS Stockholm". Den är omöjlig att byta ut, jag har lagt dit andra dukar men jag saknar den snabbt och lägger dit den igen!



Gillar ni också Ikeas textilier?
Jag gillar färg- och mösterprakt, så det är kanske därför det faller mig i smaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0