Dockskåpsinteriör; Eivors och Siris hus.

Idag tänkte jag visa ytterligare ett av mina tre dockskåp. Det är en sextiotalsvilla med originaltapeter från Lundby i två våningar, och där bor Eivor (lite rödlätt hår), Siri (ljust hår) och en ännu namnlös liten tjej med klänning och blus sydda av mig. Det var kämpigt. Att sy hennes kläder.
Vi börjar en liten husesyn! I badrummet finns en reklambild för Apotekarnes Vatten.



På ovanvåningen finns ett sällskapsrum möblerat med designklassiker. Sjuan-stolarna och Svanen-soffan tillverkades av Brio under 60/70-talen. Notera också att det finns en röd "Dialog" på sideboardet!







I sovrummet är det spetsgardin som gäller. Jag är inte riktigt klar med huset så det finns inte tavlor, mattor eller lampor i alla rummen.



Utifrån kan man ana mysfaktorn inne i villan.



Mormor och morfar har kommit på besök. De är enligt säljaren gjorda av en dansk dockmakare på 50-talet som jag tyvärr bara vet hette Jenssen. Undrar om de sitter där och tycker att det drar kallt från fönstret som ännu inte fått gardiner?
De lider i alla fall inte brist på något ät- och drickbart. Kaffe, läsk, karameller och bakverk bör ju duga till vilken mormor och morfar som helst!



Eller hur finns det vissa "leksaker" man aldrig växer ifrån? Dockskåp kommer nog att glädja mig hela livet.
Vad säger ni, kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Clinen

Det kan jag förstå! Vem blir inte glad av att se detta? =)

2011-03-10 @ 11:25:47
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Linda

Väldigt snygg inredning här! :)

En "Visst katten"-affisch måste jag leta efter, i lite större storlek då såklart... :)

2011-03-11 @ 09:57:20
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Karoline

jag DÖR så fint!!!

nu har jag gått igenom varenda sida av din blogg och ÄLSKAR varenda bild! jag är också retro och vintagegalen och bor i Piteå (norrbotten). Den här bloggen kommer besökas ofta! tack för fin inspiration!!!!!!

2012-01-10 @ 00:14:02
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0