Semestertider = loppistider!

Tyvärr har inte vädret varit optimalt under min första semestervecka, igår under midsommarafton var det växlande mellan sol/varmt och mulet/blåsigt/skurar. Vi hoppas nu på förbättring!
Det var i alla fall varmt och härligt när jag besökte en jättestor bakluckeloppis häromdagen. Den var på Södra Lekplatsen (som är en jättestor yta där det bl.a brukar vara cirkus) i Lund och det är ett återkommande arrangemang, så för er som bor här nere i södern så rekommenderar jag den varmt!

Det var mycket folk, många som hade fyndskärpan inställd..



..och jag hittade ytterligare en vas till min samling av blågrönt glas.



Formen är lite lekfull upptill, det tilltalade mig. Är det någon av mina läsare som har en sådan, kanske med originaletiketten kvar? Det hade ju varit trevligt att veta glasbruk. Jag har flera föremål med klart släktskap, men jag vet inte glasbruk på dem.



Samlingen av blågrönt glas står ovanpå köksskåpen. En superbra plats, men snart är det fullt där!



Kommentarer mottages varmast, vet ni glasbruket bakom min vas? Har ni också semester? Har ni också varit och fyndat?

Jag har haft kameran i högsta hugg under den första semesterveckan och jag kommer att fortsätta ha det, så det kommer snart lite härlig ruinromantik och vackert förfall här på Allt det gamla goda, kika snart in igen!

Kommentarer
Postat av: Prinzessin

Näsa gång det är bakluckeloppis, dra med mig!

2011-06-25 @ 12:53:43
URL: http://prinzessin.blogg.se/
Postat av: Gila

Riktigt snyggt att ha samlingen där uppe på skåpen! Har 5 dagar till att jobba innan semester.

2011-06-25 @ 14:26:16
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: eli

Här har det varit dåligt med loppandet i vår och sommar. Men i morgon ska jag förhoppningsvis iväg på auktion!

2011-06-25 @ 18:18:07
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: form55

Två veckor kvar att jobba innan semestern, om den inte blir framflyttad i det sista vilket har hänt två gånger.

Vasen vet jag ingenting om, men bakluckeloppisen ser ju stor ut - minst lika stor som den i Göteborg på Söndagarna om det är fint väder. Fyndchansen är däremot inte så stor här.

2011-06-25 @ 19:33:52
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Linda

Kan tyvärr pinsamt lite om glas så jag kan inte hjälpa dig med ursprunget, men vilken läcker färg vasen hade! Och supersnyggt med samlingen på köksskåpen.

Bakluckeloppisen i Lund verkar riktigt bra!

Jag jobbar bara nästa vecka också, sen blir det efterlängtad semester och många loppisar! :)

2011-06-25 @ 21:06:40
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0