Ångermanland, I love you! (Del 2)

Kulturgryningen (länk finns nere till höger bland mina favoritbloggar), det här är till dig (och alla ni andra som är lika förtjusta i gamla hus)!

Här är interiörbilder från det underbara huset jag visade i förra inlägget, det är en loppis så allt är till salu men det är bara öppet när A's far känner för det. (Se gärna förra inlägget också.)

Mmmm, gardinen. 



En av innerdörrarna, här snackar vi genuint slitage.







Kolla plastmattan!





Jesus satt inne i garderoben. Bokstavligen.



Jag behövde ingen pälsmössa, men det fanns en i fin originalkartong.





Kolla den här plastmattan då, den slår tamejfan den förra!



Genuint slitage igen.



Hallen var mintgrön, och det är som ni kanske vet, min favoritfärg!









Tapeten, tapeten, tapeten! Är den inte underbar? Och kranen?













Det här huset och de underbara omgivningarna var en representativ bit av Ångermanland, men vi var ute på många äventyr och fler inlägg följer där jag bl.a visar vad jag fyndade under resan, så kika snart in igen!

Kommentarer mottages varmast, som alltid!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, ÅH, men tack! Underbart hus! Skulle sälja ett lillfinger för de där linoleummattorna, och de glasade pardörrarna i hallen. Ja, hela köket skulle jag helst packa ner i en låda och ta med hem.

2011-07-18 @ 15:00:14
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: Skaffaren

Klarblå spinnrock och vikingaplansch har jag i mitt lager också.

Tänk vad många stugor det står runtom i Sverige, och fler blir det när alla ska bo i Stockholm.

2011-07-19 @ 05:52:44
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Vandrarhemmet Skogsblomman

Men oj vilken spännande loppis, vart hittar man den? :)



Du är varmt välkommen till Skogsblomman nästa gång det bär av till Ångermanland! :D

2011-07-20 @ 10:55:35
URL: http://vandrarhemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0