En väldigt snabb affär.

Jag och en vän var på en av de fasta loppisarna här i stan, för ett tag sedan. Jag hittar alltid något där, de som har fasta bord eller montrar där brukar ha riktigt trevliga saker, medan de som hyr bord tillfälligt brukar ha mest barnkläder och nyare plastleksaker. De två kategorierna intresserar mig inte alls.. men i alla fall, nu ska ni få se på fynd! Över ett ventilationsrör eller vattenrör i taket hängde den här filmaffischen i tre delar.
Kvinnan som brukar ha den montern var inte på plats, utan en manlig vän passade hennes saker. Jag såg flera trevliga föremål innan jag fick ögonen på affischen, men mannen sa bara att han inte kunde sälja något som inte hade prislapp.. och det var just sådana saker jag råkade peka på.

Så när det blev tal om affischen sa han att han någon gång hört henne säga något om 150 kr för den, så han kunde sälja den till mig. Vi halade ner den och halade snabbt upp 150 kr innan han hann ångra sig och sedan var vi snabbt på väg därifrån.
Förstår ni vilken otrolig lycka? Filmen "Ombyte förnöjer" med tjusiga (ni ser ju själv, fjäderplym, päls och hela paketet!) Tutta Rolf i huvudrollen kom 1939. Nu hänger den här hos mig.
Ännu mer lycka var att en viss möbeljätte som startade sin verksamhet i småländska Älmhult 1958 råkade ha snygga svarta ramar som passade perfekt, 70x100cm, så jag var ju tvungen att slå till på tre sådana också.







Kommentera gärna, har ni själv lagt benen på ryggen när ni varit på loppis för att försäljaren inte ska hinna ångra sig på det bra priset?

Och förresten, lägger ni märke till att SF-loggan såg likadan ut då? För.. 72 år sedan! Vilken tur att den är lika fin ännu.

Kommentarer
Postat av: Ingrid olsson

Vilken Lycka! Underbara!

2011-02-21 @ 15:23:21
Postat av: Eli

Så fantastiskt tjusigt med den tredelade affischen!

2011-02-22 @ 07:14:02
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Katrin

Som affisch älskare kan jag bara säga GRATTIS!

Jag är givetvis grön av avund... vilket kap!

2011-02-22 @ 09:40:05
Postat av: Linda

Vilken härlig blogg du har, länkar hit direkt!



Jag fyndade fem jättefina Westman-kryddburkar i ovanlig storlek genom en Blocket-annons för inte så länge sen, fick betala 350kr för alla fem. Och hade det inte varit för att jag såg att damen som sålde dom inte direkt hade ont om pengar så hade det känts som rena rånet...

2011-02-22 @ 13:38:47
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Fru W

Riktigt snyggt =)

Postat av: Sandra

Åååh va fint det blev. Dom va ju skitsnygga! Älskar färgerna :)

2011-02-28 @ 03:51:42
URL: http://skrotochskrapimitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0