Fina inköp för den facila summan av 66 kr!

Idag besökte vi såklart scouternas årliga jätteloppis här i stan. En liten tradition!
Det var rätt utsorterat men med bara 66 kr spenderade så hade jag med mig hem 2 par fina gardinlängder och 2 matchande kuddar i exakt de nyanser vi har i vardagsrummet.
Ibland har man tur. De är, som ni kan se på andra bilden, märkta ordentligt med Original Tuppen Design "Anserina" by Margareta Forry Screenprinted in Sweden.





Påskdukar har jag ju inte så många (än), de jag har visade jag i förra inlägget här.
De här två fångade mitt intresse, speciellt den närmast kameran som är mörkt grå. Jag tycker det är jättesnyggt till gult!



Den fina vasen här nedan är klurig. Är den gammal? Är den ny? Är den svensk?
Visst är den fin? Det syns inte så bra på bilden men den är ljusare liksom blågrön upptill och går mot mörkare blått nertill.
Den är smäcker på något sätt. En trevlig vas.

Jag tänkte att ett kommande inlägg får ägnas åt identifikationshjälp. Den är hemskt naggad i botten men det syns inte när den står upp. En märkning har den, i alla fall! Men det tar vi en annan gång..

Ett svart krukfat inköptes också, till Bo Fajans-krukan som jag är väldigt förtjust i.



Har ni också varit på loppis i helgen? Klart ni har! Och ni får gärna kommentera kring mina fynd!

Kommentarer
Postat av: Ulrika på Leta Retro

Får man möjligen se vardagsrummet när det är stajlat? det vore kul :-)

2011-04-11 @ 19:34:27
URL: http://letaretro.se
Postat av: Gila

Riktigt fina fynd!

2011-04-13 @ 19:27:27
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0