Påskpynt i nostalgins tecken..

.. för usch och fy för nytt pynt! Det gillar jag INTE.
Idag plockade jag fram min lilla låda med påsksaker. Jag hittade de två rasande läckra tryckta påskdukarna som jag har på sideboardet (den långa) och på byrån (den med den kaxiga tuppen).





Ytterligare en gammal fin duk. Förra året hittade jag de kitschiga ljusstakarna i form av påskliljor i plast. Slog till direkt, blev helförtjust.





De smala gula ljusen i påskliljestakarna hade jag turen att hitta en hel påse av, för en femma på loppis.
Hittar man smala ljus så ska man slå till direkt, det är min rekommendation! För alla ljusstakar från tiden jag och många andra är intresserade av, kräver smala ljus som inte är lätta att hitta.

Se så söta påskkort! När kan de vara från, vad tror ni? 1930-1950? Jag tippar på 1930/40-tal av att döma på bokstävernas stil i "Glad Påsk" och vad pojkarna bär för kläder..



Jag gillar inte tomtar till jul, små figurer eller djur i inredningen men herr tupp och fru höna är målade i så trevliga färger så de fick bli ett undantag.



Hur påskpyntar ni, gillar ni samma påskpynt som jag? Gammalt är det enda rätta, eller hur?
Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig, retropynt ska det vara! Men jag tycker att det är svårt att hitta fint påskpynt från "rätt" årtionden. Fast några söta påskkort har jag också fyndat.

2011-04-08 @ 23:08:25
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: form55

Nytt påskpynt är otänkbart! Jag helgpyntar knappt alls, men i år har jag köpt lite som går att se i mitt senaste inlägg.

2011-04-09 @ 16:29:35
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: E

Hej S.

Plöjer igenom din blogg nu och fler kommentarer kommer säkert. Gillar ditt påskpynt skarpt, speciellt vykorten och de där ljusdekorationerna.

2011-04-18 @ 12:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0