Jag var ju tvungen att gå tillbaka..

..för att köpa gardinerna, hur skulle jag kunna låta bli?
 
Ni minns kanske den lilla nedlagda radio- och TV-affären jag visade nyligen i ett inlägg (om inte, så hittar ni det här). Då fastigheten har sålts anordnas det loppis i lokalen där affären varit varje söndag under september och gardinerna som hängde inne på kontoret var jag ju tvungen att återvända för.
 
 
Eller vad säger ni? Fyra långa, fina och väldigt tidstypiska gardinlängder som hängdes dit 1958 har jag nu blivit den andre ägaren till. Ibland har man tur!
 
 
Göran Ågårdhs Radio och TV ligger på Årupsvägen 16 i byn Billeberga mellan Landskrona och Eslöv och har öppet resterande söndagar under september kl 10-14. Jag brukar inte lämna ut smultronställen, de vill man ju gärna hålla för sig själv men den lilla igenbommade affären har intakta tapeter, golv och neonskylt kvar från femtiotalet. En hel del prylar fanns kvar igår, så ni som har vägarna förbi bör inte missa det här!
 
 
Innan gardinerna raskt åkte ner igår eftermiddag och flyttade med mig till Malmö hängde de såhär. Notera även tapeten, stolen och skrivbordslampan.
 
 
Nu vill jag ha kommentarer, visst var det för väl att jag gick tillbaka och köpte gardinerna? Hade nog grämt mig annars! Eller?

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Erica/Manganiatokan

Ojojojoj......SKETASNYGGA!!! Jag vill OXO ha!
Grattis grattis, grått/svart/rött kan det bli bättre :-D

Postat av: lybtar

Förstår att du "tjatar" om dessa, de är så sjukt läckra!!

2012-09-17 @ 20:39:16
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Jenny på La mômes Old fashioned

Det är verkligen grymma gardiner som du har fått tag på :)

2012-09-17 @ 21:42:25
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Maria på tid och rum i Årsta

Helt rätt! Sådana där härligheter växer inte på träd :)

2012-09-17 @ 22:10:02
URL: http://tidochrum.nu
Postat av: Emma

Vilka tjusiga gardiner! Bra köp minsann :)

2012-09-18 @ 06:57:10
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0