Det går bra nu! Del 1.

Häromdagen dök det upp ett stort kuvert från Egmont Tidskrifter i postboxen. Jag undrade vad det kunde vara, hade helt glömt att jag i vintras eller tidigt i våras blev tillfrågad om jag ville vara med i Hemmets Journal och att numret jag isåfall skulle medverka i, kommer ut lagom till att loppissäsongen börjar!
 
Halvsidan i nummer 19 blev väldigt bra, tycker jag. De har använt mina exakta ord, inte skrivit fel eller stavat fel någonstans. Och så är det mina egna bilder, både på mig och detaljbilderna från mitt kök till höger. Extra trevligt!
 
 
Såhär lyder texten.
 
I vår serie om loppisentusiaster har turen kommit till Stina i Malmö. Hon älskar återbruk och har nästan inte en enda nytillverkad pryl i sitt hem. Det är besök på loppis och second hand-butiker som gäller så fort tillfälle ges. Stina gillar också att dela med sig av sin entusiasm i ord och bild på sin blogg som hon döpt till "allt det gamla goda".
 
 
Hur kommer det sig att du blivit loppisfrälst?
- Jag har alltid gillat prylar och samlat olika saker, men det var när jag flyttade hemifrån som det blommade ut och jag började gå på loppisar varje helg.
 
Vad letar du efter på dina loppisbesök?
- Jag tittar alltid efter skandinavisk formgivning från mitten av nittonhundratalet, t.ex keramik från Upsala-Ekeby, grönt glas från något av de småländska glasbruken eller mässingsföremål som gärna får vara signerade Hans-Agne Jakobsson. Några specialområden som jag håller extra koll på är dockskåp och miniatyrer från 1950- och 60-talen samt äldre jul- och påskpynt. Jag brukar också titta efter blå och grön "lanthandelskuriosa" - gamla burkar, köksredskap och förpackningar som kan passa i mitt originalkök från 1936. Det allra senaste jag har fallit för och börjat leta efter är vackra gamla fotoramar.
 
Vad är ditt bästa fynd?
- Det är en stor vas ur Upsala-Ekebys serie "Paprika" från 1950-talet som jag kom över för 50 kr tillsammans med en famn full andra saker.
 
Hur använder du dina loppisfynd?
- Jag verkligen lever för och med mina loppisfynd. Nästan inte en enda sak i mitt hem är nyproducerad förutom sängen och tv:n. Även mina kläder, jag har en stor samling retroklänningar från 1950- och 60-talen och jag bär en häftig färgglad klänning varje dag.
 
 
Undertecknad bloggerska har synts på fler ställen den senaste tiden. Kika in snart igen för att inte missa något!

Kommentarer
Postat av: Regina

Grattis till reportaget!!!
Kram,
Regina

2014-05-03 @ 08:00:41
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Grattis Stina!
Jag ska genast inhandla tidningen.

2014-05-03 @ 10:11:19
Postat av: PoM

Och vi har redan köpt tidningen. Grattis.

2014-05-07 @ 10:17:45
Postat av: Christin

Trevligt!

2014-05-09 @ 15:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0