Äntligen har köket fått en liten hylla!

Den lilla grönmålade vägghyllan var det första köpet jag gjorde på megaloppisen i Majorna som jag visade i bloggen nyligen. Det var utan tvekan den största och bästa loppisen jag besökt, helt makalös! Säljare på varje gatstump, parkering och gräsplätt. Väldigt låga priser, prutvänligt och familjär känsla. 
 
Den är precis vad jag letat efter. Nästan direkt när jag steg av vagnen stötte jag på den. Hade för mig att köksväggen där den var tänkt att sitta var ca 60 cm bred och vi hade inget måttband tillhands på loppisen så jag köpte den lite på vinst och förlust. Visste varken hur bred väggen var eller hur lång hyllan var.. men det gick bra!
 
Vad tycks?
 
 
På hyllan ser ni Pierre Forsells konformade salt-, peppar- och sockerströare för Gense som jag hittade på världens skräpigaste loppis i Småland för ett antal år sedan. De var bryskt ihoptejpade och bar röda små prislappar där det stod "5 kr" på.
 
Några äldre förpackningar står mellan ströarna och den flätade TV-kannan som jag fick av min chefs mamma under mina år i Småland.
 
Vattenkannan är köpt på Brösarps Moderna, salt- och pepparsetet gjort av Irma Yourstone är köpt på Myrorna och på plats i hyllan står även några av mina finkoppar. De flesta har kanske sett Adam (de blåprickiga), formgivna av Stig Lindberg för Gustavsberg, Salix (de med löv) som även de är formgivna av Stig Lindberg för Gustavsberg och längst ut till höger, nätmönstrade Kreol från Gefle som jag har för mig att Helmer Ringström har ritat dekoren på. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej jag hamnade på denna sida väldigt fina saker du har . Men nu till en fråga jag har fyndat i min mormors förråd lite dockskåps möbler och dockor men har ingen aning vart jah ska vända mig för värdering lr vad det är ifrån ? Så jag undrar om du skulle kunna ge mig lite tips hör gärna av dig till min mail så kam ja skicka bilder . Mvh Anna Jobe

2014-10-03 @ 21:42:11
Postat av: Lena

Meeen var har du tagit vägen?? Kom tillbaka! Älskar dina inlägg och din stil ;-)

2014-11-05 @ 20:14:44
Postat av: Rose-Marie *Rosie* Borkeland

Åhhh vilken fin hylla. Och den flätade tv-kannan älskar jag. har letat på loppisar i många år efter en sådan men gått bet, tyvärr.

Kram/Rosie

2014-12-12 @ 09:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0