Julklappen som ringde in julen.

Min goda vän och vapendragare K som är bosatt i London besökte Sverige och sina föräldrar över jul och då passade jag på att hälsa på henne där. Vi knäckte valnötter, åt en massa clementiner, klädde granen och sjöng julsånger i stämmor. Det var en alldeles förträfflig dag!
 
En god stund in i besöket kom K:s far T in med en julklapp till mig. Han ursäktade sig för inslagningen som var en ICA- eller COOP-plastkasse men det som fanns i, fick mig snabbt att glömma inslagningen! Det hans gamla röda kobra som han hade rotat fram och som aldrig skulle komma till användning hos dem igen, men hos mig visste han att den skulle bli mycket uppskattad! 
 
 
Ett samtal uppstod (haha!) och den röda kobran blev snabbt kompis med den ljusgrå och den mintgröna som redan fanns i hemmet. Hen inledde starkt med "- jaså, står ni här och lurar? (haha igen!)
 
Samtalet pågår nog än.

Kommentarer
Postat av: Johannas Retro

Åh så fint av honom! Passar ju dig bra :)

Gott nytt år! Kram

Svar: visst var det? blev väldigt glad! en perfekt julklapp till en femtiotalsnörd! gott nytt år till dig med.
allt det gamla goda

2014-01-01 @ 19:44:16
URL: http://johannasretro.com
Postat av: Isabella Lindquist

Fiffga och torra små skämt när dom är som bäst!

Åh va jag vill ha en kobratelefon..!

Svar: du kanske ska önska dig en när du fyller år eller i julklapp nästa gång? :) jag har köpt den mintgröna själv. den blev då en av de allra första femtiotalsprylarna jag köpte 2007 när jag snöade in på det här med retro. den grå fick jag på samma sätt, av ett par kompisar som inte hade användning för den och visste att jag skulle bli så himla glad över den. de kan nog gå att få för ca 500-lappen, naturligtvis beroende på var man letar. på landet är det som du vet lättare att komma över en billigt än i större städer.. lycka till!
allt det gamla goda

2014-01-01 @ 22:31:32
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Postat av: Ingrid

De är alla jättesnygga. Den röda hade passat mig. Jag får väl också hålla utkik efter en sådan.

2014-01-02 @ 17:44:10
Postat av: Flak

Ha ha den tråden får du allt snurra vidare på=)

Jag erkänner vi har ingen cobra....vi har inte aktivt letat..utan den dan kommer..

2014-01-11 @ 09:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0