Retropåsk för hela slanten.

Här ser ni årets påskris (och Albert Einstein. Fotot på honom är en fast inventarie på skänken. Ett svartvitt foto passar ju till allt). Riset står i en blågrön glaskanna formgiven av Signe Persson-Melin för Hofvmantorps Nya Glasbruk. Det är pyntat med gula fjädrar i två nyanser och små kulörta ägg i plast. Självklart står det på en retroduk..
 
 
..som jag loppade nyligen för 10 kr. Den är mörkgrå i botten och har applikationer i form av ägg i olika färger och i varsin ände en stor höna med jättefina broderier. Någon har verkligen lagt ner mycket arbete på den här duken en gång i tiden! Jag är väldigt glad över att den är min nu. 
 
 
 
Herr tupp och fru höna har följt med mig hem från olika resor runtom i landet. Den stora gult lysande tuppen hittade jag på loppis i Ångermanland och hönan är köpt på loppis i Småland.
 
 
Från Kupans butik i Växjö kommer nog mitt allra käraste påskpynt, de två plastljusstakarna i form av påskliljor. Smala gula ljus ska det vara i. Notera även de fina gamla korten till höger. 
 
 
Äldre påskpynt ska det vara, eller vad tycker ni? Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Regina

Söta ljusstakar! God fortsättning på påsken!
Regina

2014-04-19 @ 23:14:43
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.se
Postat av: Christin

Fint och färgglatt påskpynt. Jag har också två påskliljeljusstakar.

2014-04-22 @ 22:26:12
Postat av: Rose-Marie *Rosie* Borkeland

Jag har de två påsklilje-ljusstakarna, tuppen och hönan, plastäggen i riset i lite olika färger, allt på en retro-påskduk, varje påsk...roligt se att dessa finns hos dig också :D

2014-12-12 @ 09:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0