Det bästa fyndet.

Som loppisräv får man ofta frågan om vilket som är ens bästa fynd. För mig är det såklart pjäsen på bilden nedan, som jag fick tag på sommaren 2011. Trogna läsare kanske minns det? Annars hittar ni inlägget HÄR som visar vilken tur och vilket flyt som behövdes för att göra det här fyndet.
 
 
Jag hittade Paprikan på en riktig skånsk s.k springloppis, alltså en loppis hos en idrottsförening där man springer in på en idrottsplats som om det gällde livet. Detta för att hinna först till borden med prylarna, förstås! Den 40 cm höga vasen ur Anna-Lisa Thomsons serie Paprika för Upsala-Ekeby måste vara mitt bästa fynd någonsin. 50 kr gav jag för den och en hop andra saker. 

Kommentarer
Postat av: Regina

Vilken fin! Jag har några saker av Simmulson, har för mig att de fanns på Uppsala-Ekeby samtidigt.
Regina

2014-04-09 @ 20:20:56
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0