Retro-jul MUST-HAVES del 5.

Ja, nu blir det jul, jul, jul och åter jul här på Allt det gamla goda! Ända fram till påska. Nej, inte riktigt men ända fram till nyår kanske. Jag är ju i det närmaste besatt av äldre juldekorationer, traditioner och att skapa en gammaldags jul i min funkispärla så den kommande tiden kommer att handla mycket om det. Häng med!
 
Målade bordsgranar utsågade i tunt trä var en vanlig syn kring jul förr i tiden. De stod på matsalsbordet, på skänken eller kanske i fönstret och lyste upp med sina julgransljus. Idag är de sedan länge försvunna ur julmodet. Jag har en mycket trevlig gran som till och med har snö på grenarna! Den står på matbordet med min allra finaste duk undertill.
 
 
Fler retro-jul MUST-HAVES är på gång! Ni tröttnar väl inte så lätt?

Kommentarer
Postat av: Khina

Här tröttas vi inte ut i första taget! Extra kul att jag har exakt en likadan gran och duk....

2013-11-27 @ 18:57:49
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0