Retro-jul MUST-HAVES del 3.

Ja, nu blir det jul, jul, jul och åter jul här på Allt det gamla goda! Ända fram till påska. Nej, inte riktigt men ända fram till nyår kanske. Jag är ju i det närmaste besatt av äldre juldekorationer, traditioner och att skapa en gammaldags jul i min funkispärla så den kommande tiden kommer att handla mycket om det. Häng med!
 
Att sticka kryddnejlikor i apelsiner, trä röda band runt och hänga upp har vi gjort hemma så länge jag minns. Det känns väldigt retro och utan en apelsin i varje fönster och dörröppning (ungefär) så blir det minsann inte jul!
 
 
Många fler retro-jul MUST-HAVES kommer! Ni tröttnar väl inte så lätt?  

Kommentarer
Postat av: RETROknoppen

Åh, nu har vi något gemensamt! Doften från apelsinerna,,,
Jag måste förresten röja och smälla upp julen innan jag åker upp till morsan över 1 advent. Det betyder redan nu i helgen Phu!
Det verkar bli ett retro-julreportage för mig i Falukuriren! så jag har många måsten på mig nu. Låt mig inspireras av dina julförberedelser och inslag - vi som värnar om retro-julen :)

2013-11-20 @ 13:55:21
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Anette

Bring on the Christmas!!! Det finns inget bättre än julmys! Ser framemot vad mer du har att visa.

2013-11-22 @ 02:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0