Retro-jul MUST-HAVES del 1.

Ja, nu blir det jul, jul, jul och åter jul här på Allt det gamla goda! Ända fram till påska. Nej, inte riktigt men ända fram till nyår kanske. Jag är ju i det närmaste besatt av äldre juldekorationer, traditioner och att skapa en gammaldags jul i min funkispärla så den kommande tiden kommer att handla mycket om det. Häng med!
 
Sätt fram en tomteparad i papper på första bästa yta. De går ju att sätta på löparen på mitt på matbordet, i en hylla, i fönsterkarmen, på en byrå.. nästan var som helst! Nedan ser ni ett antal sådana som jag samlat på mig under åren som besatt av äldre julpynt.
 
 
Vanligast är ju de lite längre varianterna som oftast avbildar tomtar, och som ni kanske såg ovan så har jag även lyckats hitta julbockar och dalahästar. Lite extra nöjd är jag med en kort liten parad med änglar från 1960- eller 70-talet.
 
 
Många fler retro-jul MUST-HAVES kommer! Ni tröttnar väl inte så lätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0