Vad jag köpte på idrottsloppisen!

Det började ju ösregna och åska förra lördagen men jag hann avverka loppisen i Örtofta medan det fortfarande var härligt solsken. Plötsligt öppnade sig himlen och änglarna började storgråta men innan dess hade jag hunnit hitta både vansinnigt snygg stor plastmatta (10 kr), tre galgar (som jag fick gratis) varav en fin gammal i trä med texten "Liliedahls Eftr. Eslöv" och två i plastöverdragen metall i en perfekt blå färg..
 
 
..läcker elljustake i koppar och svart trä (20 kr och ja, jag har påskriset kvar fast det är juni)..
 
 
..och tysk tomtekruka som jag har några liknande av sedan innan. Gillar tomtekrukor skarpt, ser framför mig en liten hyacint, lite mossa och några röda bär i. De brukar ju gå för några hundralappar, gav 10 kr för den här som är felfri.
 
 
 
Sist men inte minst en signerad vas (10 kr). Liten och enkel och i svagt rökfärgat glas..
 
 
..och undertill tror jag det står BN 52. Har jag någon kunnig bloggvän som kan upplysa mig om dess ursprung?
 
 
Nu vill jag ha kommentarer! Vad tycks om fynden? 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Fint!
Älskar mattan!!!!!

2013-06-11 @ 18:37:52
URL: http://50-talskeramik.blogspot.se/
Postat av: form55

Jag tror att det står B 452 i botten på vasen.

Svar: har nu från olika håll fått höra att det ska vara en likörkaraff som saknar sin propp. kanske elis bergh, kosta. spännande, kanske har någon rätt i det de säger!
allt det gamla goda

2013-06-11 @ 19:01:28
URL: http://jjform55.blogspot.se/
Postat av: khina

Inte blev du då ruinerad på den loppisen!! 10 kr för en stor plastmatta i blått.... Otroligt! Som vanligt kan jag ju lite och ingenting om design och ursprung. De är fina saker oavsett...

2013-06-11 @ 20:18:12
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Antikmonologen

Hallå.
Med all respekt; är inte det du kallar för vas en likörkaraff från 40-talet, som bara saknar sin propp?
Mvh,
Nicklas

Svar: hej hej, "med all respekt" var ju vänligt men en i övrigt lite vänligare ton kommer man långt med! tack för informationen, du har säkert rätt i det du skriver.
allt det gamla goda

2013-06-12 @ 01:08:55
URL: http://www.antikmonologen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0