En åktur att minnas. Tack, Bengt-Åke!

Det här är Bengt-Åke och i hans turkosa pärla från 1959 som jag i lördags fick äran att åka i!
 
 
Jag besökte årets upplaga av Palmträffen i Trelleborg..
 
 
..och på kvällen önskade vi att ta oss från stan ut till en efterföljande fest hos en bilklubb. Vi såg bussen puttra runt några gånger innan vi tog mod till oss och bad artigt om en åktur. 
 
 
Bengt-Åkes fantastiska turkosa buss i originalskick såg dagens ljus 1959 och trafikerade den lilla orten Bjursås som ligger mellan Falun och Rättvik i Dalarna. Bengt-Åke har inrett med tidsenlig rekvisita som resväskor..
 
 
..bilkartor, veckotidningar..
 
 
..och en transistorradio som står för underhållningen under lite längre sträckor.
 
 
Tekniska specifikationer prydligt berättade.
 
 
 
 
Det var en fröjd för mig att se bussen köra omkring.. och att få stiga in i den och åka en tur i den var fint som snus, riktigt jäkla fint! Aldrig förr har jag satt min fot i ett så läckert åkdon.
 
 
Tack Bengt-Åke för att jag och mina (öldrickande) tre vänninor frick chansen i lördags! Detta kommer vi sent att glömma!

Kommentarer
Postat av: Clinen

Glöm inte att den luktade loppis!! ;)

2013-07-02 @ 13:53:04
URL: http://clinensljuvafemtiotal.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0