EFTERLYSNING!

Jag söker med ljus och lykta efter golvställda gavlar som de på bilderna nedan ur Strings tvåpunktssystem, äldre, inte nyproducerade. De jag söker är ljusgrå, 215 cm höga och monteras i väggen med en skruv längst upp. Överst har de en sektion för 20 cm hyllplan och så bryts de av på mitten och nederst är sektionen för 30 cm hyllplan.
 
Nu till det viktiga! De finns med både "högt knä" och "lågt knä".
 
Det betyder att brytningen mellan 20 cm och 30 cm-sektionen sitter på olika höjd.
 
Vanligast är de som har brytningen på 75 cm höjd från marken men jag söker de som har den på 115 cm. Är ni med?
 
  
 
Fästpunkten längst upp.
 
 
Golvfoten.
 
 
Har ni sett sådana någonstans? Vet ni någon som har ett par stående i källaren? Snälla kontakta mig, jag är väldigt angelägen och betalar bra om rätt gavlar dyker upp. 

Kommentarer
Postat av: Peter

Lovar att hålla utkik!

Lite nyfiken - du köpte möjligtvis inte gavlar och hylla av en dam vid Davidshallstorg under förra veckan?!

2013-04-08 @ 09:25:59
URL: http://www.upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: Madelene

Åh, sålde tyvärr precis 4 stycken sådana som kom från min pojkväns farmor :(

2013-04-08 @ 14:22:26
URL: http://portillon.wordpress.com
Postat av: Emma

Såg denna blocket annons där det fanns en del string-hyllor, kanske kan hjälpa:

http://www.blocket.se/malmo/Stor_retro_design_samling_46329140.htm?ca=23_10&w=1

2013-04-08 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0