Tvätt ohoj!

Tänk om mina gardiner inte tvättats sedan 1958..! Det var nog då de hängdes upp i Göran Ågårdhs radio- och TV-affär i lilla skånska Billeberga. Jag fick det stora nöjet att förvärva dem när det anordnades loppis i den lilla igenbommade affären för ett par somrar sedan.
 
De är som ni ser ljusgrå med mörkgrå och vinröda inslag och även om de är grå så har jag den senaste tiden börjat fundera på om de inte är lite väl solkiga. Trots småhål här och var, och att tyget inte är så tjockt så vågade jag mig på att tvätta dem. Som tur är, gick det väl!
 
 
Jag har fyra längder av dem. En riktig skatt! Minns trogna läsare kanske historien om dem? Om inte, kika in här.
 
 
Lite renare tror jag att de blev av tvätten. Och strukna blev de också!

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Fortfarande lika snygga :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0