Läs, läs, läs!

Jag vill stolt presentera min retrovän och förebild Eli Åhman Owetz debutroman, "Anna-Lisas Antik". Hon driver bloggen Femtiotalsjakten som jag följt sedan starten och har alltså nu släppt en underbar feelgood-bok i en genre som hon själv kallar "Retroromantik".. och jag kunde inte sluta läsa! Första kvällen läste jag 144 sidor, dagen efter läste jag ut den. Och nu har jag börjat om. 
 
 
Förutom en hel del retroreferenser (om stringhyllor, Stig Lindbergs blommiga fajanser och allt däremellan) och romantik (med både förväntad och oväntad utgång) innehåller den även spänning, intriger och motgångar.
 
Unga Anna-Lisa lämnar Stockholm för att starta retrobutik på heltid i nedlagd lanthandel i Roslagen. Dörren till sommaren står på glänt. Att vara nyinflyttad på en liten ort visar sig inte vara det lättaste. Ska det gå bra för henne? Lurar det någon konkurrens i området? Blir hon kär, träffar hon en kille? Håller hon kontakten med vännerna i Stockholm? Får hon nya vänner?
 
Berättandet är knivskarpt, jag ser alltihop framför mig. Boken finns hos nätbokhandlarna och här i Malmö går den att köpa hos CarinaPrecis en sån, Kastellgatan 13.

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Idag var jag inne på vår lokala lilla bokhandel och beställde boken (måste ju gynna de små butikerna på orten). Jag har inte läst en roman på sisådär 25 år, så det ska bli spännande :)

2013-05-31 @ 19:19:22
URL: http://loppisloella.blogg.se
Postat av: Gila

Har också läst den och kan garantera att det är en sträckläsningsbok.

2013-06-02 @ 10:54:32
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0