Retrobloggarnas julkalender, god läsning ända fram till jul!

I och med decembers intåg börjar det pillas med små och stora adventskalendrar runtom i landet. Oftast är de i pappersform och tilltalar yngre förmågor men vi nördiga samlare i nätverket The Retroblog Network bestämde oss för att göra en blogg-adventskalender då en blogg visar en "lucka" per dag. På måndagarna under december och på julafton blir det två bloggare per dag, extra mycket retroläsning alltså! 
 
 
Söndag 1/12, alltså först ut i 2013 års retrobloggkalender var Tant Emmas bravader som visade en bildkavalkad från en stor loppis hon nyligen besökt och La Mômes Old fashioned som visade julstämningen hemma i bilder. 
 
2/12 kunde man hos H55 se en minst sagt annorlunda nötknäckare.
 
3/12 visade Fina fyndet ett snyggt uppbyggt stilleben med glas och porslin ur sina samlingar.
 
Idag 4/12 är det Gilas grottas tur, och på hennes blogg kan ni se retro-ljusstakar och retro-juldukar.
 
5/12 Porslinan
6/12 Mawintage
 
7/12 Lördagen den 7 december är det MIN TUR! Jag kommer då att blogga om något julrelaterat som ligger mig varmt om hjärtat.
 
8/12 Pensionat Granath
9/12 Re-dizain och Retrolux
10/12 Undantaget i Hulebäck
11/12 Audrey Fenns fina
12/12 Retrotokig
13/12 Heja Ida
14/12 Jag, en Loppista
15/12 Teak och orkidéer
16/12 50-talskeramik och Porslin & nostalgi
17/12 Ljuva 50-tal
18/12 tid & rum - retrobutik i Årsta
19/12 Precis en sån - retrobutik i Borrby
20/12 Bortbytingen
21/12 Porslinsbloggen
22/12 Retroknoppen och Vintage Spyglass
23/12 Tanten på auktion
24/12 Antikmonologen och Gestaltningstanten
 
Mycket nöje med läsningen och glöm inte att kika in här lördagen den 7/12 för mitt inlägg i kalendern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0