Nationaldagsutflykten.

Det är nästan så att man hör Ulf Lundell sjunga med sin hesa stämma "-jag trivs bäst i öppna landskap.." när man ser bilderna från min senaste utflykt. På nationaldagen stuvade jag, mamma och pappa in oss i deras bil och for ut på en liten tur.



Som ni ser var inte vädret precis fantastiskt och stundtals såg det som att undergången var nära och tänkte sluka den smala skånska landsvägen..



..eller de fina små gårdarna runt vägen.



Vi hade naturligtvis ett mål med turen, att besöka Emmaus utanför Röstånga vid Söderåsens fot. Det är väldigt vackra omgivningar och det är en riktigt välfylld Emmaus-butik som man kan spendera några timmar i. Ni hittar deras hemsida här.



Butiken inryms i två stora lador varav den ena är väldigt välordnad med porslin, glas, prydnadssaker, lampor, kläder, textilier och leksaker. Mycket av sortimentet är färgsorterat, så här ser ni det gröna bordet, det gul/orange..



..och det blå.



Ett ställ med halsband, där jag gärna fastnar..



..och hyllorna med glas och porslin finkammar jag lika gärna.



Även textilavdelningen är välfylld. Jag rekommenderar detta utflyktsmål varmast, det finns ett café på plats och landskapet runtom är väldigt vackert. Och så besöker man den bästa Emmaus-butiken jag vet, i så fall!



En bonus var den här snygga SAAB'en från mitten av 1960-talet som stod parkerad utanför.



Får ni chansen så ta den här omvägen i sommar!

Kommentarer
Postat av: Gila

Å så härliga bilder! Och vilken härlig loppis!!

2012-06-11 @ 21:40:25
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: RETROknoppen

Oj, det var en ovanligt välfylld Emmaus-butik. Hade det inte varit så långt så hade jag nog kikat lite närmare på den feniga fisken på blå bordet :)

2012-06-11 @ 23:13:59
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Linda

Det var minsann en stor Emmaus-butik! Gillade särskilt det blå bordet! :)

2012-06-12 @ 13:54:38
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Christin

Håller med om att det är en rolig butik.

Jag var där förra sommaren men fick ta en snabbrunda p g a att sambon inte är loppisfantast som jag utan väntade aningen otåligt på att vi skulle vidare till natursköna Skäralid.

Hann dock köpa några saker på mitt snabbstopp, bl a en färgglad IRA-burk.Återvänder gärna.

2012-06-13 @ 11:15:07
Postat av: Gunnel

Vilken underbar bild av den skånska landsvägen. Loppisbilderna var lockande.

2012-06-14 @ 19:30:43
URL: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0